EvaMed

Güne Kahvaltıyla Başlanmalı, Çünkü…

Sağlıklı beslenmede günün en önemli öğününün kahvaltı olduğunu hepimiz bilsek de, yetişkin bir birey de olsak çocuk da olsak kolaylıkla es geçtiğimiz öğün kahvaltıdır.

         Oysaki akşam yemeği ile sabah kahvaltısı arasında gece boyu süren yaklaşık 10-12 saatlik uzun bir açlık durumu vardır. Bu sürede vücut, ihtiyacı olan enerji ve besin öğelerini karşılayabilmek için depolarını kullanır. Güne başlarken kahvaltıyı atladığımızda uzun süreli açlık başlangıçta kendisini açlık sinyalleriyle (karın guruldamaları vb.) gösterirken, sonrasında kan şekeri düşüklüğü, huzursuzluk, gerginlik, baş ağrısı, konsantrasyon bozukluğu, uyku hali ve buna bağlı algılama güçlüğü gibi problemlerle kendisini gösterebilir. Bunun yanı sıra fiziksel olarak da halsizlik, yorgunluk ve bitkinlik durumlarına neden olabilir.

         Yapılan araştırmalarda, dengeli kahvaltı yapan çocukların okulda 4,5 kat daha başarılı olduğunu göstermektedir. Sağlıklı ve dengeli bir kahvaltı öğünü,  problemi kavrama ve çözme becerisini arttırmakta, konuyu daha iyi anlamayı sağlamakta, hafızayı geliştirmekte, derslerde konsantrasyonu sağlamakta, böylece çocukların okul başarısına doğrudan destek olmaktadır.  Aynı zamanda sağlıklı ve dengeli beslenen bir çocuğun antioksidan içeriği yüksek besinlerle öğünleri zenginleştirildiğinde hastalıklara karşı direnci artar ve okulda yaptığı devamsızlık sayısı azalır.

         Sağlık açısından değerlendirdiğimizde kahvaltı öğününü atlayan veya yeterli ve dengeli bir kahvaltı öğünü yapamayan çocuk ve adölesanlarda hafif şişman veya şişman olma oranı daha fazladır. Kahvaltı öğününü atlayan çocuklarda total kolesterol, LDL (kötü huylu) kolesterol ve insülin düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. Sonuç olarak bu çocuklarda ilerleyen zamanda insülin direnci, tip 2 diyabet, kalp damar hastalıkları, hipertansiyon ve metabolik sendrom görülme riski de artmaktadır.

         Peki, sağlıklı bir kahvaltı nasıl olmalıdır? Çocuk ve adölesanların enerji gereksinimleri birbirinden farklıdır. Önemli olan kahvaltı öğününün günlük enerji gereksiniminin %20- 25 ‘ini karşılar nitelikte olmasıdır. Yani günlük enerji gereksinimi 2000 kalori olan bir bireyin kahvaltısı 400-500 kalori arasında olmalıdır. Enerjini karşılanması dengeli bir öğünle sağlanmalıdır. Örneğin:

1 su bardağı süt

1 haşlanmış yumurta veya 30 gr beyaz peynir

Domates/salatalık/yeşillik

5 adet siyah zeytin

1 tatlı kaşığı bal

2 dilim tam tahıllı ekmek

         Bir araştırmaya göre kahvaltı ile duygu durumları arasında da bir ilişki bulunmaktadır. Düzenli kahvaltı yapan çocuk ve adölesanlar yaşama daha pozitif bakmakta, daha az negatif duyguya sahip olmaktadır. Günü pozitif ve dinamik olarak geçirebilmek için kahvaltı mutlaka yapılmalıdır.

Eva Sağlıklı yaşam merkezi olarak yeni nesil sağlıklı yaşam tarzının gerekleri olan beslenme, spor,fizyoterapi,psikolojik danışmanlık gibi farklı disiplinleri yenilikçi ve birbirini destekleyici bir anlayışla bir araya getirdiğimiz sağlıklı yaşam kompleksidir.

Aynı zamanda sağlığını geçici bir süre yada kalıcı olarak kaybetmiş bireylere destek olmak amacıyla “Evde Sağlık Danışmalığı” birimimizle hizmet vermekteyiz.

Ekibimiz
Saatler
  • Pazartesi - Salı :
    9.00 - 18.00
  • Çarşamba :
    9.00 - 18.00
  • Perşembe :
    9.00 - 18.00
  • Cuma :
    9.00 - 18.00
  • Cumartesi :
    9.00 - 18.00
  • Pazar :
    Kapalı

Copyright © 2018 Evamed